Dilimiz Azad Olsun!- آزادی زبان ترکی- دیلیمیز آزاد اولسون

Thursday, July 12, 2007

ای مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست

جوابيه ای به اطلاعيه حزب ملت درباره 21 آذر

باريش مرندلی
mailto:Hahrzand1@yahoo.com
جنايت اللری چيخدی ، پان فارسلارين قوجاغيندان
شهيد اولدون آذربايجان، يولوندا سن پيشه وری
ائليميرين قهرمانی ، يوردوموزون قهرمانی
پيشه وری ، پيشه وری

بيانيه حزب ملت ايران درباره 21 آذر در مورخه 20/9/82 که سراسر توهين ، افتراء ، تحريف و جعل تاريخ بود در سايت گويا چاپ شده بود.

هر خواننده ای با وجدان و آگاه با خواندن آن بيانيه به کينه و نفرت صادر کنندگان آنها به ملل ايران و خصوصا به کينه و نفرت ديرينه آنها نسبت به ملت ترک آذربايجان پی می برد.و همچنين به تحريفات و جعليات آشکار آنها نسبت به نامهای تاريخی و جغرافيايي آگاه می شود. " دريای مازندران " ، " آران " و غيره که اينها آشکارا به جعل و تحريف اسامی تاريخی و جغرافيايی دست يازيده اند . در پيشگاه ملت ترک آذربايجان رسوا خواهند شد. آنانی که در مقابل خليج عرب موضع می گيرند ، امروز بايد به اينها بگويند که " دريای خزر" از کی دريای مازندران شده است؟

و هر محقق منصف و با وجدان می تواند با تحقيق درباره فرقه دموکرات آذربايجان و عملکرد آنها در يک سال به وطن دوستی و ملت دوستی آنها پی ببرد. چنان که شهيد مظلوم پيشه وری می فرمايند " آذربايجان جزء لاينفک ايران است". و در اين بيانه الفاظی درباره قهرمان ملی آذربايجان به کار برده شده است که لايق سردمداران حزب ضد ايرانی و ضد آذربايجانی و دروغين به اصطلاح " ملت " می باشد.و اينها در پشت نقاب ايران پرستی افکار نژاد پرستانه خود را به نمايش گذاشته اند.

فرقه دموکرات آذربايجان خواهان اجرای قانون اساسی مشروطه و ماده بر زمين مانده انجمنهای ايالتی و ولايتی در چارچوب اصول دموکراسی بود و به حق تعيين سرنوشت ملل ايران می انديشِد . اما دکتر مصدق و دکتر فاطمی که در اين بيانيه از آنها به عنوان رهبران نهضت ملی شدن نفت نام برده اند با انجمنهای ايالتی و ولايتی مخالفت کردند و آمد به سرشان آن چيزی که نبايد می آمد.و استبداد بر ملت ايران حاکم شد. و حالا بايد از اين آقايان پرسيد که مزدور و خائن کيست ؟ آيا کسی که می خواهد انجمنهای ايالتی و ولايتی را اجرا کند مزدور است؟ يا کسانی که با اين ماده قانونی مخالفت کردند مزدور هستند؟

و همچنين در همه مستندات تاريخی، نوشته شده است که قوای ارتش مزدور پهلوی با چراغ سبز کشورهای بيگانه و با همراهی عده ای از فرصت طلبان ، خوانين محلی به آذربايجان حمله ور شدند و کشتار بی رحمانه ای را انجام دادند و کتابهای ترکی را در آتش سوزاندند و روی ارتش نازی را سفيد کردند. داگلاس قاضی آمريکايی که در آن زمان در آذربايجان شاهد ماجرا بوده است ، نوشته است که " ارتش شاه با ادعای آزادی آذربايجان به آنجا حمله کرد اما در پشت سر خود ويرانی گذاشت و رفت و به زنان و دختران تجاوز شد و اموال مردم به غارت رفت و کشتار بی رحمانه ای صورت گرفت"

امروز هم فعالين حرکت ملی آذربايجان در چارچوب قوانين بين الملل ، اصول دموکراسی و حقوق بشر به فعاليت آشکار و شفاف در ايران و آذربايجان جنوبی می پردازند و در راه آرمان و اهداف خود آماده هرگونه جانفشانی هستند. و جعليات و توهينهای اينها هيچ گونه تزلزلی در قدمهای استوار و اراده آهنين آنها ايجاد نخواهد کرد، و به ايمان و اراده آنها خواهد افزود. و بايد در اينجا اضافه کرد که فعالين حرکت ملی آذربايجان به برابری فرهنگی ، زبانی ، اقتصادی ، اجتماعی و ... می انديشند و اگر اين خواستهای به حق و قانونی آنها تامين شود هيچ وقت به جدايی نمی انديشند. و در مقابل پان آريائيستها به سلطه طلبی و استعمار ملل ايران و انکار تاريخ و زبان ترکی و جعل و تحريف آنها می پردازند. و حق طلبی ما و هويت طلبی جوانان آذربايجان را تجريه طلبی می پندارند. و می خواهند از اين طريق مطالبات قانونی ما را سرکوب کنند.

فعالين حرکت ملی آذربايجان در چارچوب قانون و قوانين بين الملل به صورت آشکار خواستهای خود را پی گيری خواهد کرد و ما در ايران برای ملت ترک و آذربايجان مرزی نمی بينيم و از قشقايستان گرفته تا شمال استان خراسان از سنقر گرفته تا بندر انزلی را ما آذربايجان می دانيم . و ما نيازی به تجزيه آن 4 استان که شما می گوييد نمی بينيم ما از کل حقوق ترکهای ايران دفاع خواهيم کرد و اين را وظيفه ملی و فرهنگی خود می دانيم.و همه ملت ترک ايران با اتحاد ، دست در دست هم، دست شوونيستهای داخلی و استعمارگران داخلی را از منافع ملی خود قطع خواهيم کرد.
و کشتار ملت آذربايجان در 21 آذر 1325 را به عنوان يک نسل کشی محکوم می کنيم . و از تمام ملل آزادی خواه دنيا می خواهيم که ما را در شناسايی اين نسل کشی ياری فرمايند.
http://news.gooya.com/politics/archives/002878.php

0 Comments:

Post a Comment

<< Home