Dilimiz Azad Olsun!- آزادی زبان ترکی- دیلیمیز آزاد اولسون

Thursday, July 12, 2007

باريش مرند لی:

صفرخان نماد مقاومت ملت آذربايجان در مقابل شوونيسم فارس بود


با خواندن اطلاعيه کميته برگذاری مراسم اولين سالگرد صفرخان مورخه 28/8/82 که سراسر توهين و افتراء و تهمت به مبارزين و فعالين فرهنگی آذربايجان بود . بر آن شدم چند خطی درباره شيوه جديد شوونيستهای فارس را جهت موانع تراشی در راه حرکت ملی آذربايجان که به حق صفرخان صادقترين سرباز آن بود بنويسم.

1." من صفر قهرمانيان ، عضو فرقه دموکرات آذربايجان " اين کلمات در تمام مصاحبه های صفرخان برای معرفی خود استفاده شده است. يعنی عضويت در فرقه دموکرات را برای خود افتخار دانسته و هميشه با عشق و علاقه آن را بيان کرده است. اين کلمات اين را مي رساند که ايشان خود را سرباز راستين شهيد پيشه وری و حرکت ملی آذربايجان دانسته است. و می دانيم که اين نهضت توسط پان فارسها و شوونيستهای فارس به خاک و خون کشيده شد و هزاران نفر آواره شدند و شهيد شدند و خود صفرخان 32 سال در زندان شوونيسم و پان فارسيسم مقاومت کرد.
و امروز عده ای پان فارس و شوونيست برای سوء استفاده از نام ايشان اشک تمساح مي ريزند و اين مساله برای ترکهای آذربايجان که تحت ستم ملی هستند قابل پذيرش نمی باشد.

2.استفاده از کلمات " تجزيه طلب" " گرگهای خاکستری " نشان از عقده گشايی عده ای پان فارس شوربخت دارد. که با اين الفاظ می خواهند با انگ زنی فرزندان آذربايجان را در راهی که به سعادت آذربايجان و ملت ايران می انجامد نا اميد کنند ، تا بتوانند به مطامع پليد خود برسند.
تجزيه طلب گفتن به فرزندان ملتی که قهرمانان خود را در راه استقلال و آزادی ايران فدا کرده اند ، ظلمی مضاعف می باشد. و همچنين به اينها بايد فهماند که تجزيه طلبی گناه کبيره نيست که ما را از آن می ترسانند. تجزيه يک اصل شناخته شده در قوانين و حقوق بين الملل است. و هر ملتی حق تعيين سرنوشت خود را دارد. اگر ملت آذربايجان روزی بخواهد از ديگر ملتهای ايران جدا شود. بر اساس قوانين بين الملل هيچ کس نمی تواند جلو آنها را بگيرد. اين حق ملت آذربايجان است. درست است که فعالين فرهنگی آذربايجان به تجزيه ايران اصلا فکر نمی کنند آنها به برابری فرهنگی و سياسی و اقتصادی و ... می انديشند تا جدايي.

3.همچنين به آنها که با چند روز همبند شدن با صفرخان می خواهند مقاومت ايشان را در مقابل شوونيسم فارس را به نفع گروه يا ايدئولوژی خود مصادره کنند بايد گفت که هدف صفرخان آزادی ملت آذربايجان از زير يوغ استعمار شوونيسم فارس بود. ايشان خود را هميشه سرباز راستين فرقه دموکرات آذربايجان معرفی کرده است . و طولانی بودن زندان ايشان هم به خاطر پايبندی ايشان به اهداف فرقه بود. اگر چه شما برای اهداف ديگری در زندان با ايشان همبند بوده ايد.

4. عده ای شوونيست پريشان حال و وامانده که تحمل ديدن بيداری و هويت طلبی جوانان ترک آذربايجان را ندارند عنان از دست داده اند و از هر اصطلاحی در باره آنها استفاده می کنند ، از جمله در روزهای اوليه بعد از مراسم سالگرد صفرخان در بيانيه های غير رسمی خود اشاره ای داشتند به عده ای "پان ترک" ، " عوامل دولت پنهان" ، " عوامل وزارت کيهان" ... و حالا "تجزيه طلبان " و " گرگهای خاکستری" که اين همه تهمت و افتراء و توهين نشان از پريشان حالی و حواس پرتی آنها می باشد. و بعد از دو هفته که از آن روز می گذرد ، دست از عناد و دشمنی با جوانان آذربايجان بر نمی دارند .و بعد از آن ضربه ای که خورده اند گيج شده و هر بار که به هوش می آيند اباطيل و اراجيفی را پشت سرهم می کنند .

5.شاهدان عينی مراسم ريئس دانا را مقصر اصلی مراسم اعلام می کردند. که بعد از قرار گرفتن پشت تريبون آن را ملک شخصی خود اعلام کرد و قصد واگذاری به صورت مساوی را هم به کميته آذربايجان را هم نداشت. با اينکه کميته آذربايجان آماده همکاری بود. ولی آنها ديگر تحمل حضور پر شور جوانان ترک را که در دستانشان پلاکاردهايي با مضامين برابری فرهنگی در ايران و نفی يکسان سازی فرهنگی و فدراليسم در ايران بود را نداشتند ، پايان مراسم خود را اعلام کردند. ولی ترکها به مراسم رسمی خود ادامه دادند. و بايد به اينها فهماند که مراسم صفرخان بدون حضور ترکهای آذربايجان معنی ندارد. و ايشان نماد مقاومت ملت ترک آذربايجان در مقابل شوونيسم فارس می باشد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home