Dilimiz Azad Olsun!- آزادی زبان ترکی- دیلیمیز آزاد اولسون

Thursday, July 12, 2007

برکتی برای حرکت ما

اگر چه برخورد چکشی با فعالين حرکت ملی آذربايجان در دستور کار شوونيستهای فارس نمی باشد، چرا که فعالين حرکت ملی آذربايجان در چارچوب مشخص و قانونی به صورت شفاف و مدنی به فعاليت می پردازند ، اما بازداشت 6 تن از فعالين حرکت ملی آذربايجان در جلو سينما فردوسی تهران به اتهام دروغين ضرب و شتم دلقک ماهی صفت می تواند زنگ خطری برای فعالين حرکت ملی باشد که شوونيستها در کمين آنان می باشند و می خواهند در زمان مناسب ضربه خود را وارد کنند . و می خواهند با ايجاد فضای پليسی ترس و نااميدی را بر فعالين مستولی کنند.

اما با فشارهای قانونی و ابزارهای مدنی و رسانه ای مجبور به آزادی بدون قيد و شرط 6 تن از فعالِين حرکت ملی شدند که اين مساله نشانگر اين است که شوونيستهای فارس توان در افتادن با افکار عمومی ، ملی و بين المللی را از دست داده اند و نمی خواهند جبهه ای قدرتمند در داخل کشور بر عليه خود باز کنند.

هر حرکت و جنبشی برای اينکه بتواند يک فضای بسته را بشکند ، نياز به پرداخت هزينه دارد . بدون پرداخت هزينه نمی توان در فضای بسته و محدود کاری به پيش برد. و بازداشت شدن دانشجويان فعال هم پرداخت هزينه بود ، تا کمکی به حرکت ملی کند و فضای بسته را بشکند و راهی برای خود و رو به جلو باز کند.

در اين چند روز گذشته همدلی و وفاق ملی در حرکت ملی آذربايجان قدرت خود را به نمايش گذاشت ، و همه فعالين دست در دست هم و دوشادوش با ديگر همفکران خود برای آزادی دوستان خويش به فعاليت رسانه ای و تبليغی شديدی دست زدنند و اين تبليغات رسانه ای فشار روز افزونی بر شوونيستهای فارس وارد کرد و موجی از مخالفتها بر عليه اهانت کنند گان به ملتهای ايران و حاميان شوونيست آنها در بين دانشجويان ، نمايندگان مجلس ، فعالين حرکت ملی در خارج از کشور را بر انگيخت و باعث فشار مضاعف بر شوونيستها ی فارس شد و آنها را ناگزير کرد که دانشجويان را آزاد کنند.

موج اعلاميه ها و بيانيه های شديد الحن در جهت محکوم کردن عمل زشت توهين به ملل ايران تحت پوشش طنز و همچنين واکنش شديد و لحن تند اين بيانيه ها نسبت به مسئولان وزارت ارشاد اسلامی و تهديد به تحصن و اعتصاب ، بازتاب گسترده ای در محافل داخلی و خارجی داشته است و حقانيت حرکت ملی آذربايجان را به نمايش گذاشته است ، و يک عزم ملی در جهت پايان دادن به اين گونه نمايشهای مضحک و ضد دينی و اسلامی به وجود آمده است و انشاء ا... به بار خواهد نشست.

اگرچه بازداشت دانشجويان و فعالين حرکت ملی آذربايجان برای ما و آنها حاثه ای تلخ بود اما اين مساله برکتی برای حرکت ملی آذربايجان بود و خونی تازه در رگهای حرکت ملی آذربايجان به جوش و خروش آمد . تا تفسی تازه کند و در پيج و خمهای آينده نفس نبرد.


باريش مرندلی

0 Comments:

Post a Comment

<< Home