Dilimiz Azad Olsun!- آزادی زبان ترکی- دیلیمیز آزاد اولسون

Thursday, July 12, 2007

خائن ، وطن فروش ، تجزيه طلب
واژه های نخ نما شده
استفاده از اصطلاحات خائن ، وطن فروش ، تجزيه طلب برای فعالين حرکت ملی آذربايجان امری رايج در ادبيات شوونيستها است.آنان چنان بی پروا از اين واژه ها استفاده می کنند که خواننده ناآگاه فکر می کند آنان واقعا طرفدار واقعی ايران هستند. شوونيستها ايران را مساوی با فارس قلمداد کرده و می خواهند هر چه غير از فارس و زبان فارسی است ، در ايران از ريشه بر کنند و خصوصا خصومتی ديرينه با زبان و فرهنگ ملت ترک آذربايجان دارند.

شوونيستها تا به حال پولهای زيادی از بيت المال مملکت را برای از بين بردن زبان و فرهنگ ترکی در ايران به هدر داده اند. اگر که دربعضی بخشها به خاطر جنايتهائي که کرده اند نسبتا موفق شده اند اما هنوز نتوانسته اند ملت آذربايجان را به صورت کامل شکست دهند.

ادبيات آنها در مقابل فعالين حرکت ملی آذربايجان سراسر توهين ، افترا ، و فحش می باشد.آنان خود را حق مطلق و از نژاد پاک آريا( با تحقيقات اخير جعلی بودن آن ثابت شده) می دانند و به حقوق ابتدائی ملل ايران اعتقادی ندارند. و خواستار از بين رفتن آنان هستند. خواندن و نوشتن به زبان مادری و استفاده از بودجه دولت جهت حفظ و گسترش فرهنگ و زبان خود جزئ حقوق ابتدائی هر ملتی است. اما شوونيستها خود چنان به صورت اقتدارگرايانه برای گسترش زبان فارسی در دنيا و ايران تلاش می کنند که فکر می کنند واقعا مردم دنيا تنها با زبان فارسی ( بخوانيد لهجه 33 عربی) می توانند پيشرفت کنند. حتی بعضی از افراطی های آنها می گويند بسياری از مردم اسپانيا به فارسی صحبت می کردند و بعدا اسپانيائی شدند. و به بچه هايشان چنان القا کرده اند که طفلکها فکر می کنند که مردم آمريکا هم به فارسی صحبت می کنند. آيا اين نشانه بارز شوونيست بودن نيست؟ انکار فرهنگ و زبان و تاريخ ديگر ملل ايران برای برجسته کردن زبان فارسی و نژاد جعلی آريا عملی شوونيستی نيست؟

اما در مقابل فعالين حرکت ملی آذربايجان را خائن ، وطن فروش ، تجريه طلب و بيگانه پرست و ده ها واژه که لايق خودشان است استفاده می کنند و می خواهند با آن تهمتها ما را دلسرد کرده و بهانه ای برای سرکوب و درهم کوبيدن حرکت ملی و مدنی آذربايجان داشته باشند. بدانند که در دنيای مدرن جائی برای جنايت آنها نيست. و همچنين خودشان به راحتی از بودجه ملت آذربايجان و ملل تحت ستم کم می کنند و هزاران جلد کتاب چاپ کرده به کشورهای افغانستان و تاجيکستان جهت گسترش زبان فارسی اهدا می کنند.و هر سال هزاران دانشجو از اين کشورها و از گوشه و کنار دنيا به صورت بورسيه جهت ياد دادن زبان فارسی به تهران می آورند. اما اين اجازه را به مردم آذربايجان نمی دهند که با پول خود کتاب چاپ کنند. و وقتی ما می خواهيم با همزبانان و همنژادان خود در کشورهای همسايه ارتباط برقرار کنيم تجزيه طلب می شويم

وطن فروش شاه معدوم ايران محمد رضا پهلوی ، نوکر حلقه به گوش بيگانگان بود که بحرين را بخشيد. خائن رضا پالانی بود که عامل و جاسوس کشورهای استعمارگر بود. و حالا هم هستند کسانی که از تفاله های بازمانده آنها هستند و در پشت نقاب ايران پرستی( پان فارسيزم) کارهای آنها را ادامه می دهند . خائن به ملت ايران خاندان پهلوی هستند که ميليون ها دلار از بيت المال را از ايران خارج کردند و حالا با استفاده از آن پولها هر روزتوطئه ای بر عليه ملت آذربايجان انجام می دهند و راديو و تلويزيون به راه انداخته اند و افکار پليد خود را از طريق آنها اشاعه می دهند.

خائنين و وطن فروشان کسانی هستند که به بهانه وحدت ملی اجازه تدريس زبانهای مادری بچه های آذربايجان ، کردستان ، خوزستان ، بلوچستان ، ترکمن صحرا را نمی دهند. آنها تجزيه طلبان واقعی هستند. خائنين کسانی هستند که با بيگانگان همدست شده اند و به جعل و تحريف تاريخ ملل ايران می پردازند.

امروز جوانان آذربايجان با بيداری و آگاهی و دانش و در چارچوب قوانين بين الملل و با اعتقاد راسخ به اصول دموکرا سی و حقوق بشر برای رسيدن به حقوق واقعی خود تلاش می کنند. همچنين امروز مرزهای سياسی بر اساس رضايت و علايق ملتها معنی پيدا می کند و اجباری در آن نيست.

امروزه در دنيای متمدن به کار بردن اين کلمات پيگرد قانونی دارد ولی اينها را بيشتر کسانی بکار می برند که خود چندين سال در کشورهای متمدن زندگی کرده اند و همچنين با ملت متمدن و با فرهنگ آذربايجان در يک کشور دارای مشترکاتی بوده اند ، اما مغزشان چنان فسيل شده است و جمود فکريشان آنقدر بالاست که فرهنگ انسانهای متمدن در اينها تاثير نکرده است. و هنوز هم در جهل مرکب بسر می برند. اينها از فردای روشن می ترسند و از ديدن واقعيتهای اجتناع می هراسند. اينها واقعيتها و حقيقتها را قربانی زياده خواهی و سلطه طلبی خود کرده اند. در دموکراسی های نوين جائی برای جمود فکری نيست ، جائی برای من خوبم ديگران بد ، و فرهنگ من خوب است و فرهنگ و زبان ديگران بد نيست.

راژه های وطن فروش ، خائن ، و تجزيه طلب چنان نخ نما شده است که همه به استفاده کنندگان آنها می خندند ، و پی به بی سوادی و به بی فرهنگی و جمود فکری آنها می برند. و با استفاده از اين کلمات در مقابل فعالين حرکت ملی آذربايجان تهی مغزی خود را ثابت می کنند.



باريش مرندلی

0 Comments:

Post a Comment

<< Home