Dilimiz Azad Olsun!- آزادی زبان ترکی- دیلیمیز آزاد اولسون

Thursday, July 12, 2007

نسل کشی ارامنه در اروميه(مارس1918) و مسئوليت نسل امروز

فتنه گری ارامنه در کشور عثمانی و همدستی آنها با روسهای جنايتکار موجب اخراج آنها از قلمرو دولت عثمانی شد. و با همدستی دولتهای انگليس و روسيه بهترين جا برای سکنی گزيدن را منطقه حاصل خيز آذربايجان انتخاب کردند. و شروع به دسيسه بر عليه ملت آذربايجان و مسلمانان کردند . و به فتنه گری و خيانتهای خويش در آذربايجان ادامه دادند.

درمارس سال 1918 مصادف با اسفند 1297 با همکاری سربازان روسيه و انگليس شروع به قتل عام در شهرهای اروميه ، خوی ، سلماس و ماکو کردند. و هزاران ترک آذربايجان را قتل عام کردند. و خواهان تشکيل ارمنستان بزرگ شدند . و در اين کار هم خواهان همدستی اکراد آذربايجان هم بودند که خوش بختانه رهبر ارامنه فتنه کار به نام مارشيمون به دست اسمعيل سميتقو کشته شد و دست آنها از اراضی آذربايجان در اطراف اروميه کوتاه شد.

اما ادامه فتنه گری ارامنه شياد در طول سالهای گذشته هم ادامه پيدا کرد و با همدستی دولت روسيه توانستند ، ترکيب جمعيتی منطقه قاراباغ را به نفع خويش تغيير دهند . و به ادامه نسل کشی خويش بر عليه آذربايجانيها ادامه دادند.

و حالا هم توانستند در مجلس بسياری از کشورها نسل کشی دروغينی را عنوان کنند و به رسميت بشناسانند ، که دولت عثمانی بر عليه ارامنه انجام داده است. و از آن حادثه خود ساخته چندين فيلم ساخته و مدارک جعلی درست کرده اند و به جهانيان نشان داد ه اند . و فيلم " کائوس " با حمايت مالی آنها سال گذشته در ايران ساخته شده است که توسط يک دانشجوی فيلمسازی(مرجان اشرفی زاده) ساخته شده و در جمع ارامنه نشان داده شده است و سی .دی آن را تکثير و به صورت گسترده توزيع کرده اند . و هر سال هم در ايران با حمايت دولت ايران در 24 آوريل دست به راهپيمايی می زنند . و غافل از اينکه ارامنه نسل کشی های بزرگی در آذربايجان انجام داده اند و نسل کشی اروميه يکی از آنهاست.

امروزهزاران مدرک و سند مستدل و شاهدان عينی از نسل کشی اروميه در دست است . و چرا ما اين نسل کشی را به جهانيان نشناسانيم . اگر امروز دست به اين کار نزنيم و ملت خود را بيدار نکنيم . و تاريخ خود را به جوانان نشان ندهيم . بايد منتظر حوادث تلخ آينده باشيم. اگر ما دير بجنبيم ، قاتلان در جای قاضی خواهند نشست و چگونه که امروز ارامنه قاتل در جای قاضی نشسته اند. و هر آنچه می خواهند انجام می دهند .

نسل امروز مسئوليت سنگينی در مقابل تاريخ دارد . همه اشتباهات پدرانمان در مقابل ماست . اگر ما نتوانيم با اين همه امکانات رسانه و تصويری و ... واقعيات تاريخ آذربايجان را به نسلهای بعدی منتقل کنيم. ما در مقابل نسل فردا مقصر خواهيم بود. چرا که شوونيستها می خواهند تاريخ ما و حقايق تاريخ ما از بين برود.

و همچنين فعالين حرکت ملی آذربايجان در داخل و خارج بايد دست در دست هم دهند . و امسال ياد و خاطره آن عزيزان را به صورت گسترده گرامی بداريم . در تمام شهرها از اروميه گرفته تا تبريز، تهران و در تمام شهرهای کوچک و بزرگ دنيا و در تمام دانشگاه های کشور. و تمام انجمن های آذربايجانی در تمام دنيا بايد خود را از حالا برای آن روز آماده کنند. و الا از "نواده کوروش" و "بانوی صلح" آبی برای ما گرم نخواهد شد.

مطالب بيشتر درباره نسل کشی اروميه را می توانيد در اين سايتها بخوانيد.
www.Dashnak.persianblog.com
www.azbiltop.com/abtam (Tarix bizi guzlemiyecek)

باريش مرندلی
Harzand1@yahoo.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home